Cecelia Ahern – Zakochać się

Wracamy z cyklem „strefa bookoholika”.

Książkę czytałam chyba ze dwa lata temu. Powrót do niej jest zasługą P. Poprosiłam by wybrał mi jakąś książkę na powrót do domu. Jego wybór padł właśnie na Ahern. Widząc tytuł uśmiechnęłam się, tym bardziej że uwielbiam książki tej autorki. W domu zabrałam się z zapałem do czytania….

Główną bohaterką jest Christine Rose – właścicielka biura pośrednictwa pracy, która ma poradnik chyba na każdą okazję i to w nich szuka sposobów na życie.

Szukając miejsca, które ma jej pomóc odnaleźć szczęście natrafia na sytuację, która wywraca jej dotychczasowe życie. Postanawia odejść od męża.

Podobno piorun nie trafia dwa razy w to samo miejsce. Czy na pewno? Christine przekonuje się, że to tylko powiedzenie a identyczna sytuacja może się powtórzyć.

Poznaje Adama, który stracił sens życia. Po spotkaniu Christine zgadza się zrezygnować z decyzji o samobójstwie, pod jedynym warunkiem – Rose ma dwa tygodnie na przekonanie go, że jednak warto żyć.

Moja sympatia do Ahern jest już znana. Uwielbiam jej lekki styl pisania, wciągającą akcję i szczyptę magii zamknięte w irlandzkim świecie. Bohaterowie jej książek są zabawni, charyzmatyczni i lekko zwariowani. Po każdej jej książce chcę więcej, czuję niedosyt.

„Zakochać się” jest poruszany bardzo ciężki temat. Jak oddać sens życia komuś, kto już sam nie może go odnaleźć? Czy warto zawierać umowy, których powodzenie jest niewielkie? Jak poradzić sobie z rozstaniem?

Od początku do końca przeplatają się wątki trudne, tj. samobójstwo, śmierć bliskiej osoby, rozwód, zdrada, finansowe, trudne relacje w rodzinie, czy lęki uniemożliwiające nam normalne funkcjonowanie. Jednak towarzyszy im humor. Autorka pokazuje, że nawet z największego dołka da się wyjść jeżeli mamy przy sobie odpowiednie osoby, takie które nas rozumieją i wspierają.

Polecam tą książkę każdemu, kto chce się podnieść na duchu. Gwarantuję Wam głośny śmiech, czasem łzy wzruszenia.

Jedna myśl w temacie “Cecelia Ahern – Zakochać się

Dodaj komentarz